Interakce člověka s počítačem

Formy testování

Pro testování návrhu webu se většinou používá metoda uživatelského testování, kdy se podobně jako u uživatelského testování hotového webu ukáží uživatelům návrhy webu a zjišťuje se, čemu uživatel nerozumí apod. Způsob testování se liší podle typu návrhu.

 

 Testování papírových náčrtků - Představuje způsob jak otestovat již prvních koncepčních nápadů. Náčrtek by měl věrně odrážet podobu webové stránky. Náčrtek předložíme uživatelům a ptáme se otázky typu - O čem tato stránka pojednává? Co byste čekal po kliknutí na tento odkaz? K čemu slouží tento prvek? Na základě těchto otázek zjistíme zda jsou názvy stránek výstižné, zda jsou funkce webu srozumitelné apod.

 

Testování wireframů – probíhá podobně jako testování papírových náčrtků, s tím rozdílem, že wireframy jsou graficky uhlazenější a uživatel je vidí na monitoru počítače. Uživatel by se neměl neohlížet na grafické zpracování a nepočítat s tím, že bude na něco klikat. Z tohoto typu testování je možné snadno pořídit video i audio záznam, například programem HyperCam.

 

Testování interaktivních wireframů – náplň testování je zcela jiná než u klasických wireframů. Interaktivní wireframy umožňují zadávat uživatelům podobné testovací úkoly jako při testování hotového webu. Hlavním motivem je pozorování uživatele při akci. Narozdíl pod hotového webu interaktivním wireframům chybí grafika a mají omezené technické možnosti, nelze tudíž otestovat vše.

Vyhledávání

Kontakt

Testování a hodnocení rozhraní

Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
Kabinet informačních studií a knihovnictví

Semestrální projekt z předmětu Interakce člověk – počítač
Zimní semestr 2009/10
Přednášejíci: doc.Ing. Martin Šperka, PhD.

Autorky: Pavla Lichnovská a Eva Karberová