
Interakce člověka s počítačem
Úvod do problematiky
-vstupy od uživatele, kterými se prostředí ovládá
-výstupy, které prezentují výsledky uživatelových vstupů
Rozhraní se dělí na několik typů, může se jednat o rozhraní příkazového řádku, textové uživatelské rozhraní, grafické uživatelské rozhraní, multimediální rozhraní, hlasové či dotekové rozhraní apod.
Aby byli uživatelé schopní se systémem pracovat a efektivně jej používat je důležitý design uživatelského rozhraní a s tím spojená použitelnost, která určuje do jaké míry je uživatel schopen s uživatelským rozhraním efektivně pracovat. Pokud je míra použitelnosti vysoká, je uživatel schopen rychleji provádět úlohy, méně chybuje, a je také minimalizován čas nutný k zaškolení a zapamatování úloh. Tím se také snižují celkové náklady na pořízení systému, práce s ním je efektivnější a uživatelé spokojenější. Z těchto důvodů je tedy velmi vhodné uživatelské rozhraní testovat z hlediska jeho použitelnosti.
Na následujících obrázcích můžete vidět chyby v uživatelském rozhraní.
Kontakt
Testování a hodnocení rozhraní
Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
Kabinet informačních studií a knihovnictví
Semestrální projekt z předmětu Interakce člověk – počítač
Zimní semestr 2009/10
Přednášejíci: doc.Ing. Martin Šperka, PhD.
Autorky: Pavla Lichnovská a Eva Karberová
206552@mail.muni.cz. 217878@mail.muni.cz